16 Temmuz 2013 Salı

ERASMUS'UN GEZİ YÖNÜ VE HAYAT YÖNÜYLE KATTIKLARI

ERASMUS'A GİDEN ÖĞRENCİLERİMİZİN ANILARI  http://serpilingezirehberi.blogspot.com'da


Bu sayfada gezen, görenden çok birde okumak için giden öğrencilerimizin gezi notlarını  yayınlamayı düşünüyorum. Çünkü onlar öğrenme yanında da bir ülkeyi gezi yönünden de inceliyor, zorluklarını biliyor ve de güzel anılarla dönebiliyor.



İşte bunlardan biri de Erasmus. Eğitim camiasının içindekiler zaten bilirler. Ama benim niyetim hayatın içindekilerin de genel kültür açısından bu programın amacını bilmeleri ve Erasmus programına giden öğrencilerimizin gezi ve hayat yönünü bizlere bildirmeleri.

 Bu sayfam tüm Erasmus öğrencilerine açık. Sizler orada eğitiminize bir katkı olsun diye çabalarken, bir gezi blogger’ı olarak bende sizlerin gezi yönünde karşılaştığınız zorlukları burada paylaşmak istiyorum. İlk gittiğiniz gün o ülkedeki ilk intibanız, konaklama yeriniz, arkadaşlarınız, tarihi yerler, okulunuzla ilgili bilgi, para bozdurma yerinizden, yemek yediğiniz ucuz yerlere kadar. 

Erasmus öğrencilerine bir bilgi notu olması açısından, Hatta bu konuyla ilgili Erasmus'a giden bir iki öğrenciden sözlerinde dururlarsa sözde aldım yani.. Yeni Yüzyıl Üniversitesi Erasmus Koordinatörü Sayın Prof.Dr. Günseli İşçi'de bu konuda desteklerini esirgemedi. Öğrencilerimizin Erasmus ile ilgili okul yönleriyle kendisi ilgilendinirken, ben de sosyal hayatla ilgili yönünü takip edebileceğim. Ama bundaki en önemli rol siz Erasmus öğrencilerinin. 
Erasmus programı, yükseköğretim kurumlarının birbirleri ile işbirliği yapmalarını teşvik etmeye yönelik bir Avrupa Birliği programıdır. 
Yükseköğretim kurumlarının birbirleri ile ortak projeler üretip hayata geçirmeleri; kısa süreli öğrenci ve personel değişimi yapabilmeleri için karşılıksız mali destek sağlamaktadır.Bunun yanı sıra yükseköğretim sistemini iş dünyasının gereksinimlerine uygun olarak geliştirmek ve üniversite mezunlarının iş dünyasında istihdam edilebilirliğini arttırmak amacıyla yükseköğretim kurumları ile çalışma çevreleri arasındaki ilişkilerin ve işbirliğinin arttırılmasını da teşvik etmektedir.Programın amacı, Avrupa'da yüksek öğretimin kalitesini artırmak ve Avrupa boyutunu güçlendirmektir. Genellikle giden öğrencilerimiz sadece şu kadar zaman değişim programı Erasmus sebebiyle şu ülkeye gittim der ve orada kalır. Ne yer, ne içer, güzellikleri nedir, resimleri var mıdır? Bunlar hep onun hafızasında kalır. Ancak, ailesi ve yakınlarına anlatır. Olumsuzlukları da pek bildirmez. Ta ki ikinci bir Erasmus öğrencisi yurtdışına gidip de zorlukları yaşayınca anlar. Çünkü onlar hiçbir yerlerde not edilmemiştir. Yol haritası kimseye verilmemiştir.Balkanlarda 15 günde Devr-i Alem yazım yayınlanıyor bu sayfada. Gün gün gezi rehberi. Haydi Erasmus öğrencileri sizlerden böyle bir yazı rehberi bekliyorum. Yaşadıklarınızı gün gün kaleme alıp, derslerinizi ihmal etmeyin, öyle uzun uzadıya değil. Kısa notlarla olumsuz olumlu yönleriyle, tavsiyelerinizle ve yaşadıklarınızla.. Belki bir arkadaşınıza yön olur.Genellikle Erasmus öğrencileri, eski Almanya’ya giden yurttaşlarımız gibi davulla zurnayla karşılanmıyor. Genellikle elinde gideceği adresi gösterir bir kağıtla, eğitimli olarak çalar Avrupa kapısını. Öncelikle Erasmus’u kazanıp Üniversitenizin karşı üniversiteyle anlaşması olup olmadığı, gezip tozmaktan çok öncelikle araştırmanız gereken konu. Belki de ailenizden ilk defa ayrılacak, elinizdeki kağıtla köyden indim şehre misali Üniversitenizle tanışacaksınız. Okuma yönü hariç Erasmus sizin hayat görüşünüzü değiştirebilir. Belki kendi Üniversitenizi ve ülkenizi daha çok sevip, kıymetini anlayabilir. Belki de hiç aramayabilirsiniz.

Erasmus esnasında havalı bir üniversite adayısınız belki de paranız yoksa, burada kebapçı, benzinci veya hamburgerci gibi yerlerde çalışarak, gocunmayarak para da kazanabilirsiniz. İşte size en iyi hayat tecrübesi de bu olabilir. Annenizin babanızın okurken çalıştırmayı kıyamadığı yerlerde siz gönüllü olarak çalışabilirsiniz. Hatta Türkiye’nin yerini bile bilmeyen biriyle aynı odayı paylaşabilirsiniz. Eğitiminizin  en önemli yanı da gurbetlik yaşamak olabilir. Bazılarının da dönmeyerek bir yabancı ile evlenerek orada iş kurarak eğitimlerini de bıraktıklarını duydum. İşte bu sayfa Erasmus öğrencilerinin hayat tecrübelerini aktaran bir sayfa olur inşallah. Bu konudaki yazılarınızı spacal@gmail.com adresine gönderirseniz, sizlerle Erasmus’un hayati yönünü birlikte görürüz. Artık Erasmustan sonra ayaklarınızın üstüne daha iyi basabilir, pasaport çıkartmak, vize almak, konaklama temin etmek ve en önemlisi hayat tecrübesiyle iyi  bilgi dağarcığına sahip bir öğrencisiniz artık. Ama ben nasıl öğrendim onlarda gitsin öğrensin yazmam diyorsanız diyecek bir şeyim yok. Ama benim yaşadıklarımı onlar yaşamasınlar eğitim şart diyorsanız haydi tüm Erasmus öğrencileri, bizim için bu sefer alın kağıt kalemi elinize.  

1 yorum:

Mrs Vana Mariana dedi ki...

Hizli firsat!

Biz uluslararasi islem iyi güvenilir, güvenilir. Bu firsati kaçirmayin lütfen, buraya gelecek 2014 yili dogru yatirim baslatmak için bir firsattir. % 100 emin ol daha fazla bilgi için e-posta MMV (vandamariana111@gmail.com) Sen garanti. Banka havalesi için çevrimiçi banka çok hizli ve güvenligidir, önümüzdeki 2014 yili dogru yatirim için bu firsati kaçirmayin. sadece % 3 oraninda kredi sunuyoruz. (Bir kelime bilge için yeterlidir)

Eger tarim için bir kredi ihtiyacim var mi? Is için kredi? yapimi için kredi? Yatirim kredisi? Ögrenci kredi? Borç konsolidasyonu kredi? Bu bir firsattir, kullanimi ve yeni bir hayata baslamak. Daha fazla bilgi (mrsvandamariana@yahoo.co.uk) için e-posta MMV.

Allah lonca tüm.

#280B,T.C beside Planet
Investment P.P.P Ltd
553 292 87 97
M.M.V LTD.